torsdag 18. oktober 2012

6. november - "Boka som bildeformidler" ved Øystein Paulsen


Sørlandskysten Foto: Øystein Paulsen
 

VELKOMMEN TIL ET SPENNENDE OG INTERESSANT BILDEFOREDRAG MED ØYSTEIN PAULSEN; MED TITTELEN; "BOKA SOM BILDEFORMIDLER"
 
TID: Tirsdag 6. november kl. 18.30
HVOR: Agder Naturmuseum og Botaniske Hage

MÅNEDENS FOTO: "Fritt motiv" - et bilde pr. deltaker - 1280 pixler lengste bredde - innsending til manedensfoto@gmail.com senest innen midnatt søndag 4. november. Regler for konkurransen HER



Sørlandet - en naturlos gjennom sørlandsparken Foto: Øystein Paulsen



Jeg har vært så privilegert at jeg har kunnet være med på endel bokprosjekter de siste årene. Alle knyttet til sørlandskysten - natur, friluftsaktiviteter, biologi og kulturhistorie. Det har vært en fin måte for meg å få vist fram bildene på. Spennende og utfordrende å jobbe i team med dyktige forfattere og illustratører, og det å skulle jobbe i forhold til bildeplaner og tidsfrister. Jeg vil vise bilder fra tre/fire av disse prosjektene og fortelle litt om arbeidet.

Kystliv Foto: Øystein Paulsen

Foto: Øystein Paulsen

Foto: Øystein Paulsen

Foto: Øystein Paulsen
 

Litt om meg


Har fotografert gjennom et langt liv; helt siden jeg som 8-10 åring fikk et gammelt kassekamera, mørkeromsskåler, kontaktkopiramme, og et NKS fotokurs av min onkel Sigurd, som var en ivrig amatørfotograf.


Jeg er egentlig sjøllært som fotograf, men har opp gjennom årene tatt endel kurs og workshops, noe som er en fin måte å lære og bli inspirert på. Ellers har jeg ikke bare vært opptatt av natur, men prøvd mange forskjellige sjangere og jobbet mye i mørkerom. Har også vært representert på Sørlandsutstillingen med sorthvitbilde, som var ganske langt fra naturbilde. Da jeg valgte å ikke ta en full fotografutdannelse, var det nok litt av frykt for å miste noe av entusiasmen ved å drive med fotografi. Dermed har det blitt til at jeg har jobbet det meste av mitt yrkesaktive liv ved Havforskningsinstituttet Flødevigen, hvor jeg har hatt gode muligheter til å bruke foto som illustrasjoner til etterhvert mange publikasjoner.
 
 

Foto: Øystein Paulsen

Foto: Øystein Paulsen



Under medlemsmøtet blir det også juryering og bildekritikk av innsendte bilder til Månedens Foto. Du vil også kunne kjøpe kaffe/brus og tørrfòr for kr 20,- i pausen.

 
VELKOMMEN TIL MØTE I BIOFOTO SØRLANDET!

 

1 kommentar:

  1. Det skal bli veldig spennende, Øystein, å både se, høre og lære mer om hvordan bøker kan brukes til å formidle fotografier. Dette ser jeg frem til! :-)

    SvarSlett