onsdag 28. august 2013

Høstsesongen i BFS er i gang!

Tirsdag 3. September kl. 18:30 starter vi opp høstsesongen i Biofoto Sørlandet.



Vi avslutter kvelden med månedens foto (husk penn). Temaet er landskap. Men det viktigste først:
 


Telttur Brelandsheia Foto: Bente R. Dybesland

 
 Vi får besøk av  Bente R. Dybesland. Her sier hun litt om hva hun vil vise og fortelle:

Alle foto: Bente R. Dybesland



Foredraget er ment som en inspirasjon til å komme seg ut i naturen med telt. Mange er uerfarne med dette eller har dårlige opplevelser fra de var yngre. Det finnes mye bra utstyr på markedet, slik at om man har større krav til komfort nå, har en litt kranglete helse (som jeg har pådratt meg), ønsker lettere utstyr/sekk å bære mm, så finnes det muligheter. Jeg har selv ekstremt lett utstyr med meg, da jeg er avhengig av å bære lettest mulig. Det er komfortabelt utstyr, tildels ekstremutstyr og alt av høy kvalitet, dvs man kan stole på utstyret under alle værforhold til alle årstider og i all slags terreng.

Bildene jeg vil vise understøtter små historier og opplevelser jeg har hatt når man tilbringer alle døgnets timer ute i det fri.

Når man har rikelig med tid som man har på slike turer, kommer også ofte kreativiteten. Man ser naturen rundt seg med nye øyne og har tid og mulighet til å eksperimentere mer med motivvalg og fotoutstyr. Dessuten får man med alle forandringene i lys og vær.

Fotoutstyr
Jeg vil si litt om hva slags kamerautstyr jeg tar med meg og hvilke hensyn jeg tar vedr. bruk i vær og vind.

Turutstyr
Jeg kommer til å ta med min sekk komplett slik jeg pakker den for en helgetur, slik at de som ønsker det kan se på utstyr. Normalt er målet en sekk på maks 10kg inkl telt, liggeunderlag, sovepose, kokeutstyr, mat, klær mm. Jeg håper på mange spørsmål etter foredraget. Dersom det er ønskelig vil jeg sette opp teltet ("Helsport 3-camp superlight", et romslig tunelltelt på 1,9kg).

Jeg regner med å bruke ca 1 time til foredrag og spørsmål. I tillegg vil det være rom for de som ønsker å se nærmere på utstyret etterpå, og komme med ytterligere spørsmål. Dette kan f.eks. gjøres i pausen.


Sauesanking Stesdalsheiene
Campsite Lofoten


Lavvu med ovn i snøvær varmer
Isen smelter i fjellet





Multefangts Femunden




Skrim i kveldslys
Røyskatt og haredrama Lofoten






Under møtet blir det også:

- nytt fra styret inkl. medlemsantall
- en god pause med kaffe, brus og kaffemat - kr 20,- pr. person.
- hva er naturfoto? Vi samtaler om dette sammen.


Månedens Foto med tema: Landskap (natur)
- send inn et fotografi pr. betalende medlem til
 manedensfoto@gmail.com
senest søndag 1. september før midnatt.
- Lengste side 1280 pixler.
- Ditt fulle navn må være filnavnet.
- Ingen tekst på selve bildet

Husk penn til avstemningen!

Fotografier som ikke følger retningslinjene - forkastes.
Flere spørsmål - KLIKK HER




VELKOMMEN TIL HØSTENS FØRSTE MØTE
I BIOFOTO SØRLANDET!





 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar