torsdag 27. februar 2014

En god februardag


"Lillesand sett fra Springvannstemmen"
Foto: Synnøve G. Solberg



 
En skulle tenke seg at en februardag i Norge ville være ypperlig for en skitur. Kaldt og godt med god gli på skia og varme votter. Kanskje nistemat og varm kakao i sekken. Gli innover i skogen, og kanskje være heldig å få se et dyr. Stoppe opp, ta frem kameraet og dokumentere fine skiløyper og ro i skogen. Men denne februardagen var noe for seg selv...
 
Tekst og foto: Synnøve G. Solberg
 

Klikk et bilde for større format
 
 
Mildt som det var så virket tanken på en skogstur i nærområdet fristende, for den korte vinteren som bare hadde vart i noen få uker var nesten smeltet. Spent parkerte jeg i kanten av restene etter en stor snøfonn, og bega meg innover mot Springvannstemmen i Lillesand. Snøfritt! Her var det en egen stemning. Barnehagebarna lekte ved gapahuken, og turgåere kom og gikk. De smilte og hilste. Jeg smilte og hilste igjen. Jeg ruslet rundt vannet og lot den uvanlige februarstemningen synke inn mens jeg fotograferte. Så angret jeg plutselig på at jeg ikke hadde tatt med kakao i sekken likevel. Skulle gjerne satt meg på en benk med en kopp. En følelse av påske kom feiende, og tanker på våren gjorde godt i kroppen. Jeg så meg rundt. De flotte majestetiske trærne speilet seg i vannet og dannet en vakker ramme rundt området. Jeg tenkte at her rett ved byens mas og jag hersker naturens stillhet. Så godt. Den flotte utsikten over byen vil snart bli vakkert belyst av sol og vårlys, og overta for gråfargen. Herlig!
 

Foto: Synnøve G. Solberg

Foto: Synnøve G. Solberg

Foto: Synnøve G. Solberg

Foto: Synnøve G. Solberg

Foto: Synnøve G. Solberg

Foto: Synnøve G. Solberg

 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar