tirsdag 10. november 2015

Resultater Månedens Foto november 2015

Det kom inn 24 bilder til fotokonkurransen på medlemsmøtet i november.

Tema denne måneden var "Mennesket i naturen".


Månedens vinnere ble:

1. plass: Tore Dag Moy, 299 poeng
Foto: Tore Dag Moy


2. plass: Lita Seland, 270 poeng
Foto: Lita Seland
"Bildet er tatt etpar dager etter St.Hans (!) i år. Fantastisk vær og fantastisk tur i Jotunheimen. Jeg liker å tenke at bildet kan formidle roen jeg kan kjenne på når jeg går i fjellet, bare legge seg ned i det store og mektige og bare være....
(Riktignok ble roen forstyrret av ryper som flaksa opp rundt oss, men det er jo bare moro) Fotoforhold var så optimale at her var ikke nødvendig å gjøre annet enn å sørge for at både menneske og bakgrunn ble skarpt." 



3. plass: Harald Odd Steen, 268 poeng
Foto: Harald Odd Steen
"Ein januardag med sol og skodde på Borestraen på Jæren for ein del år sidan. Bildet er tatt med den gamle Pentaxen min med 28 mm og skanna frå dias."


4. plass: Liv Anette Trædal, 255 poeng
Foto: Liv Anette Trædal
"Bildet mitt ble tatt i begynnelsen av juni i 2011 da jeg var på Runde sammen med en hel gjeng med fotografer. Det var nesten mer fotografer der enn lundefugl :-)
 Etter mange timer i Lundeura gikk turen tilbake til båten som skulle frakte oss inne til Ålesund. Det var da dette vakre og eventyrlige landskapet åpenbarte seg.  Et siste lille streif av sollys traff land i det fjerne og de snødekte blåfargede fjellene helt i bakgrunnen satte prikken over I´en.  Jeg synes fotografen som har slengt seg ned i lynga er med å gir liv til bildet. Bilde er tatt med EOS Canon 400D, 30 mm brennvidde, f.6,3 og 1/125 sek."



Øvrige foto i den rekkefølgen de ble vist: 

Foto: Torsten Wremer

Foto: Jarle I Kvam

Foto: Øistein Eriksen

Foto: Bjørn Anders Hansen

Foto: Bård Ropstad

Foto: Beate Strøm Johansen

Foto: Olav Didriksen

Foto: Ivar Sviland

Foto: Bjørn Vidar Olsson

Foto: Synnøve G. Solberg

Foto: Erik Johan Günther

Foto: Jørn Johnsrud

Foto: Tom Lennart Larsen

Foto: Elisabeth Syvertsen

Foto: Brit Indahl Lande

Foto: Endre Mjåland


Foto: Kai Erik Uleberg


Foto: Tone Heggelund

Foto: Anne-Lise Stangenes

Foto: Lisbeth Sætra

 
 
Se fra medlemsmøtet denne kvelden
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar