torsdag 21. november 2013

Hard medfart...


"Utslått og skadet"
Foto: Lisbeth Sætra



 
Min skjønne Pilfink-venn fikk hard medfart i dag..., da han fløy mot vinduet mitt og skadet seg... Jeg fortet meg å ta den opp og legge den i handa..., som jeg pleier når slikt skjer. Så la jeg den andre handa forsiktig over og ba en bønn om at den måtte bli helt frisk..., som jeg også pleier å gjøre......
 
 
 
Tekst og foto: Lisbeth Sætra
 


 
 
 
Det tok litt tid, før den begynte å lee på seg... Jeg snakket så oppmuntrende jeg kunne til den hele tiden... Etter hvert greide den å stå i hånda mi, og snu seg litt og se seg omkring. Siden den ikke fløy..., satte jeg den oppå håndbaken min... Den virket litt mere stødig i balansen nå.... Det varte og rakk ennå en tid...
 
 
 
"Å samle krefter"
Foto: Lisbeth Sætra
 
 
 
Plutselig så jeg det glimtet til av energi i de små fine fugleøynene..., og hele fuglen ble full av kraft.... Den så på meg... og det var som om den takket for hjelpen, før den med ett var på vingene og fløy sin vei, lykkelig og glad... Heldige meg....
 
 
 
 
"En hjelpende hånd"
Foto: Lisbeth Sætra
 
 
"Et lengtende blikk bort mot trærne"
Foto: Lisbeth Sætra

 
 
 
 
Lov om dyrevelferd 01.01.2010






 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar